The Love Of My Life - Kapitel 4

Joe kom som han lovat efter 3 minuter. Jag puttade in Cassie i bilen och gick in själv.

-Vad har ni nu ställt till med flickor? frågade Joe och blängde på mig.

-Kolla inte på mig! Det är inte jag som är full. svarade jag snabbt.

-Jag är inte full! sa Cassie till sitt försvar och började fnissa.

-Nänä vi säger så då. efter att jag sagt det blev det en spänd och tyst stämmning i bilen.

Efter att det gått ungefär 2 minuter av tystnad så bröt Joe den.

-Jaha, ska vi skjutsa hem fröken Cassandra?

Cassie heter Cassandra egentligen, men det är bara Joe som säger det till henne.

-Nej! Snälla jag kommer få utegångsförbud! Whitney du vet hur stränga mina föräldrar är! sa Cassie i en hög ton och kollade på mig .

Jag ignorerade henne och svarade på Joe's fråga istället.

-Ja gör det. sa jag kort.

Cassie suckade och blängde på mig med en mördarblick. Jag var så besviken,sur och trött så att jag orkade inte bry mig.

 

När vi stannat utanför Cassie's hus sa jag hejdå till henne och Joe följde henne in och pratade med hennes föräldrar. När han kom tillbaka in i bilen smällde han igen dörren med en suck.

-Måste du umgås med henne whitney? Hon är inte bra för dig! Om du börjar göra som henne kommer det att stå i tidningarna nästa dag, och det är inte bra att få ett dåligt rykte redan när man är 16 år! sa Joe uppmanande.

-Jag vet. svarade jag och suckade.

-Du kommer nog att slippa henne ett tag nu iallafall, hon fick utegångsförbud i en månad.

Jag måste erkänna att ett litet leénde växte sig fram på mina läppar när Joe sa det.

 

Nästa morgon vaknade jag av att solen sken in genom fönsterrutan. Jag tog snabbt på mig mina tofflor, ett grått linne och ett par blåa shorts med texten " My Name Is Beckham Biatch" (jag älskar kläder med text på) och sen gick jag ner till köket där mina bröder och föräldrar redan satt och åt frukost.

När jag kom in i köket sprang genast minyngsta lillebror, Cruz, och hoppade upp i min famn. Jag kramade om honom och släppte sedan ner honom.

-Hej Cruzy! sa jag och ruffsade till hans hår.

Han är bara 5 år och jättesöt!

-Godmorgon gumman, sovit gott? undrade min pappa som kollade upp från en tidning vid frukostbordet.

-Jadå. svarade jag och log.

-Du följer väl med på matchen imorgon? frågade han sen.

-Vilken match? undrade jag förvirrat.

-Pappa ska spela hemma match. sa min äldsta bror Brooklyn.

-Aha , vad kul! Jag följer gärna med. svarade jag glatt.

 

Dagen spenderade jag med min familj. Vi spelade fotboll på våran egna fotbollsplan. Pappa och mamma mot oss barn. Man kan ju säga att pappa var ganska mallig efter att de vann med 19-3. Taskigt säger jag bara. Sen badade vi i poolen ett tag. Dagen gick riktigt snabbt.

När jag vaknade nästa dag av att mitt jobbiga alarm ringde tänkte jag stänga av det och fortsätta sova. Men sen kom jag på att det är ju vardag. Och vardag betyder skola. Skönt att det bara är en vecka kvar till sommarlovet.

Jag drog mig upp ur sängen och hoppade in i duschen. när jag en kvart senare kom ut stod jag inför det dagliga valet. Vilka kläder ska jag ha idag då? Efter ett tags provande av olika klädkombinationer tog jag på mig svarta tights och en over size leopardfärgad tröja. Och svarta klackskor. Okej det kanske låter korkat att ha klackskor i skolan , men jag måste ju leva upp till mitt namn?

 

Efter en lång förmiddag var det entligen dags för lunch. Cassie var sjuk idag så henne hade jag ju inte träffat. Vi brukar sitta vid ett bord i mitten av hela matsalen (eller inte ensamna, det går inte för det är alltid några som kommer och sätter sig hos oss och börjar prata med mig) men jag behövde ju inte precis leta för att hitta någon att sitta bredvid. Hela matsalen stannade upp när jag kom in. Flera bad mig sätta mig hos dem. Men jag gick till Lizzie's bord. det var ett runt litet bord. Där satt också Chad och en annan kille.

-Kan jag sitta här? frågade jag och Lizzie kollade upp mot mig med ett stort leénde.

-Självklart! sa hon snabbt.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ni fick ett kapitel idag också :) Snäll jag är :')

Vore mycket roligare om ni komenterade!

Btw, Mathilda komenterade ett inlägg förr, och som svar på din fråga , jag tror inte att jag kommer att lägga upp min gamla JB-novell här. ´Gillar inte den så mycket :P

 

Godnatt (L)


Kommentarer

maja <3

Jag började läsa din historia idag. Den är bra Fia riktigt bra! <33 :D

17:17:49 / 2011-03-27 - http://zotabruden.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu