The Love Of My Life - Kapitel 6



Justin reagerade inte först när de välkomnade honom ner på planen för att sjunga.
-Ehm Justin... du ska sjunga nu. sa jag till honom och nickade ut mot planen.
-Oh shit, önska mig lycka till! sa han och började gå ner för de 5 trappstegen.
-Lycka till! ropade jag efter honom.

Han sjöng nationalsången och publiken jublade. Sen kom han upp till sin plats bredvid mig igen och andra halvlek av matchen började. Vi pratade om allt möjligt och han berättade att han skulle på turne imorgon, han skulle vara borta i en hel månad. Tråkigt. Jag skulle vilja lära känna honom bättre!
När matchen var slut var resultatet 2-1 till pappas lag. Cruz hoppade runt bredvid mig och var jätte glad. Jag förstod inte riktigt varför eftersom jag inte kollat på matchen riktigt. Men egentligen är fotboll så himla tråkigt! Jag vill bara inte säga det till någon för hela min familj älskar fotboll.

-Cruz, ta det lite lungt nu.
-Men Whit! Pappa gjorde ju mål! svarade han mig samtidigt som han skuttade omkring.
-Jaha. jag försökte låta intresserad men det var liksom inget speciellt längre, han gör mål så ofta.

Jag vände mig om mot Justin men han var inte där? Det låg en lapp på stolen.
"Jag fick lov att gå, ring mig imorgon!" stod det, sen var det ett mobiltelefon nummer efter.
Jag tog upp min iphone och la in numret, jag döpte honom till "JBiebz" sen la jag ner telefonen i min ficka igen.

När vi kom hem firade vi med thai mat som vi alltid gör när pappa vinner en match. När jag ätit klart gick jag upp på mitt rum och satte mig vid datorn. På flera hemsidor stod det om att jag och Justin satt bredvid varandra. Det stod till och med att vi dejtade på en sida. Haha att de orkar!


En månad efter att jag träffat Justin så hade jag bara pratat med honom i telefon en gång. Dagen efter matchen. Sen har han haft så många konserter så vi har inte haft tid. Men nu har jag och Kyle kommit riktigt nära varandra om man säger så. Vi har varit tillsammans i två veckor nu. Jag har fått ett jätte fint halsband av honom.  , ocg jag hoppas verkligen att det kommer att hålla för alltid meallan oss. Han har också börjat på min skola!
Idag var det fredag och dags för skola. Jag gick upp ur sängen och tog en snabb dusch. Sen tog jag på mig vita shorts och en rutig blus. Jag gjorde också en fläta i mitt hår, det brukar jag aldrig annars ha men någon gång måste ju vara den första! 

När jag kom till skolan så gick jag direkt till mitt skåp. Lizzie, Chad och Kyle hade sina skåp lite längre ifrån mig så dem hade jag inte sett än. Lizzie och jag hade kommit väldigt nära varandra de senaste veckorna. Cassie dissade mig totalt nuförtíden men det var bara skönt.
Jag tog ut mina saker och gick mot de andras skåp.
-Hej Lizzie! Och Chad! sa jag när jag kom nära och kramade sen dem.
-Hej Whitney! svarade dem samtidigt.
-Men hej där snygging! sa Kyle sen.
-Hej babe! jag gick fram och kysste honom lätt på munnen.
Han nöjde inte sig med det utan drog mig tillbaka mot sig och började kyssa mig. 
-Host host. Vi börjar nu. sa Chad och avbröt oss.
Vi gick hand i hand in i klass rummet och som vanligt hade vi hela klassens ögon på oss.

När vi satt och hade matte började min mobil ringa. Dolt nummer stod det.
-Ehm... Mrs Hamilton, kan jag bara få svara? Det kanske är viktigt. frågade jag våran lärare.
Som tur va är Mrs Hamilton våran snällaste lärare så hon niickade och pekade mot dörren.
Jag gick ut och svarade i telefonen.

-Ah hallå?
-Hej Whitney! Det är Justin!
-Åh hej Justin! Jag har saknat dig.
-Jag har saknat dig med! Men du jag har en fråga...


--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ahapp det var ju oväntat att jag skulle hoppa fram en hel månad :')
Men här kapitlet vart inte så bra men långt :)
Men hörni, kommentera mer! Och haha elice tack för att du kommenterar men skrivh helst inte bara "mer" då vet jag ju liksom inte vad du tkr om novellen :P
Men aja, 3 kommentarer innan nästa kommer ut! :)

Godnatt!

Kommentarer

cissi:P<3

fett bra fia ! :D <3

16:23:39 / 2011-03-24

Elice

Fia den är jätte bra, faktiskt så tycker jag nästan att den e bättre än den andra ;) <33333333333333333333333

17:08:10 / 2011-03-24 - http://fffinastt.blogg.se/

diana

den e jätte brA! men hon kan ju inte vara ihop med han ju!

19:38:50 / 2011-03-24

maja <3

fia älskar din bärettelse!! skriv mer nu! <3

17:31:02 / 2011-03-27 - http://zotabruden.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu